Wywiad z przedstawicielem biura / HLP Klearfold – Opakowania przezroczyste

Czy podczas rozmów o recyklingu z klientami, są oni zainteresowani wykorzystaniem materiałów nadających się do recyklingu?

Zdecydowanie tak. To bardzo ważny temat w tej chwili dla klientów, a także dla HLP. W ciągu ostatnich 12 miesięcy toczyła się wielka debata na temat opakowań z tworzyw sztucznych, które popchnęły producentów opakowań do głębszego spojrzenia na ich przydatność. HLP Klearfold traktuje to bardzo poważnie, zagłębiamy się w nowe informacje oraz możliwości, wysłuchujemy z uwagą tego co zostało omówione. W HLP Klearfold poświęcamy wiele czasu i wysiłku na szukanie sposobów na nadanie opakowaniu drugorzędnego zastosowania – potocznie zwanego drugie życie. Zaprojektowanie opakowania, które daje mu ponowne zastosowanie, jest korzystne nie tylko dla środowiska, ale także nadaje produktowi inny aspekt – uczyni go bardziej atrakcyjnym, szczególnie w oczach konsumentów, którzy chcą zrobić coś dla środowiska. Ma to także dobry wydźwięk dla marki, gdyż pozostaje ona dłużej u klienta przez co marka utrwala się w podświadomości. Transparenty PET daje wiele możliwości graficznych na drugie życie. HLP Klearfold doradza również firmom w zakresie sposobów, dzięki którym możliwość recyklingu opakowań będzie bardziej przejrzysta dla konsumentów.

HLP Klearfold oferuje opakowania PET nadające się do recyklingu wraz z opakowaniem RPET, które zawiera plastik po recyklingu w materiale. RPET ma doskonałą klarowność i podobną jakość druku do PET.

Czy uważasz, że targi są korzystne dla nowych i obecnych klientów?

Targi to doskonała okazja, aby pozostać w kontakcie z moimi klientami. Jest to świetna okazja pokazania, co zrobiliśmy w ciągu ostatniego roku i jakich innowacji mogą od nas oczekiwać w ciągu najbliższych miesięcy. Targi opakowaniowe to także możliwość przyjrzenia się rynkowi, trendom i nowościom.

Który materiał polecasz wszystkim klientom i dlaczego?

Moim ulubionym materiałem jest PET. Materiał ten ma nieograniczone możliwości drukowania, wygląda znakomicie i daje możliwość zobaczenia produktów w środku. W HLP produkujemy nasz własny PET, dlatego też możemy zapewnić naszym klientom, że jakość materiału zawsze będzie taka sama – niezmiennie doskonała. Dzięki specjalnym dodatkom nasz materiał ma doskonałą wydajność i nie przyciąga kurzu. Kolejnym plusem dla APET-u jest możliwość zastosowania technologii Soft Crease, która zapewnia naszym klientom oszczędności na kosztach pracy podczas procesu pakowania. Ponadto PET nadaje się w 100% do recyklingu. Z mojego punktu widzenia ten materiał jest odpowiedni dla prawie wszystkich projektów, którymi się zajmuję.

Która forma kontaktu najlepiej sprawdza się w komunikacji z nowymi i istniejącymi klientami? (Spotkania, prezentacje, wiadomości e-mail …)

Preferuję osobisty kontakt z klientami. Klienci ufają nam, a my jesteśmy im winni osobistą uwagę. Każdy projekt jest inny, im więcej o nim wiem, to więcej, mogę być pomocny dla klienta. Osobiste spotkania także pozawalają zrozumieć produkt klienta i poznać jego potrzeby, czasem podczas spotkań pojawiają się wcześniej nie sprecyzowane potrzeby które znacząco wpływają na końcowy efekt opakowania. Uważam się bardziej za partnera w dziedzinie opakowań, który pomaga w rozwoju produktu, a nie za sprzedawcę opakowań. Czasem osobiste spotkanie nie jest możliwe, dlatego oferuję konferencję skype, aby lepiej się poznać i zaprezentować różne rozwiązania na prawdziwych produktach. HLP oferuje bardzo dobre próbki dzięki którym łatwo jest przedstawić różne możliwości druku. Chciałbym, aby moi klienci postrzegali mnie jako osobę, która jest zawsze gotowa, aby pomóc im na każdym kroku.

Który efekt specjalny druku uważasz za najbardziej popularny wśród klientów?

Klienci najczęściej proszą o tłoczenie na gorąco i na zimno – cold i hot stamping. Jest to dobrze znana i popularna technika uszlachetnień. Zawsze cieszę się, jeśli mam możliwość zaprezentowania naszego katalogu efektów specjalnych druku lub po prostu pokazać próbki z innymi możliwościami. Uważam, że najlepsze opakowanie różni się od innych. HLP jest mistrzem w opracowywaniu nowych efekt specjalnych i osobiście ja mam głowę pełną pomysłów, aby wesprzeć moich klientów. To bardzo dobrze, jeśli klient pozostaje otwarty na propozycje i pozwala nam ściśle współpracować z projektem. Zawsze ma dobre wyniki. Głównie po takiej współpracy klient zauważa wzrost sprzedaży, a my w HLP w krótkim czasie opracowujemy wspólnie nowy projekt. Taki sposób pracy nie jest tylko pracą, to dla mnie prawdziwa przyjemność.

Czy uważasz, że klienci chętnie omawiają modyfikacje i ulepszenia swoich opakowań?

Częściowo odpowiedziałem na to pytanie powyżej. Głównie klienci chętnie witają każdą sugestię od nas. Czasami mają swój utarty pomysł na to co chcą, a my postępujemy zgodnie z prośbą. Muszę również powiedzieć, że ci klienci, którzy mają gotowy projekt, są bardzo dobrze przygotowani, a opakownie po prostu nie potrzebuje ulepszeń.

Klienci lubią też, gdy pomagamy im poprawić kwestię zrównoważonego rozwoju ich opakowań.

W jaki sposób pielęgnujesz relacje między sobą a istniejącymi klientami?

Po prostu pozostajemy w kontakcie. Zazwyczaj, kiedy kończymy jeden projekt, nowy zaczyna się tuż po tym. Zawsze jestem na bieżąco z moimi klientami, jeśli mnie potrzebują między czasie jestem zawsze osiagalna.

Jaka jest Twój ulubiony aspekt pracy w globalnej firmie?

Ludzie i aspekt wielokulturowy. Uczymy się od siebie i dzięki temu możemy lepiej służyć klientom. Jest to również ogromne wieloletnie doświadczenie, które możemy dzielić między sobą i mnożyć efekty. Nasi klienci mogą również czerpać korzyści z różnic czasowych, kiedy my śpimy w Europie, ich prośba jest już w trakcie działania, co daje nam możliwość szybkiego reagowania na potrzeby naszych ukochanych klientów.

HLP Klearfold posiada lokalne biura w całej Europie dzięki temu zapewniamy szybki i łatwy kontakt z nami. Możemy rozmawiać przez telefon, wysyłać e-maile, a nawet umówić się z tobą na spotkanie. Spójrz na naszą stronę kontaktową i daj znać, jak możemy pomóc.